Automation & personalisatie

Marketing automation klinkt echt mega spannend. Snappen we. Buiten dat het super interessant klinkt, is het ook nog eens verdomd handig. Marketing automation betekent niks anders dan het automatiseren van marketingprocessen. Denk aan het automatisch verzenden van een introductiemail naar nieuwe klanten. Maar het gaat nog veel verder dan dat. Met marketing automation kun je op het juiste moment een relevante, unieke boodschap tonen aan een specifiek persoon. Personalisatie noemen we dat. En hier wordt het interessant!

De juiste actie ontlokken bij de klant

Op jouw website wordt een grote hoeveelheid data van jouw doelgroep verzameld. Aan de hand van deze kennis kunnen wij de juiste actie of stap ontlokken bij elke klant of bezoeker door middel van data-gedreven content. Kicken toch? 

Geautomatiseerde en gepersonaliseerde informatie kun je inzetten voor;

  • leadgeneratie (het aantrekken en binden van potentiële klanten);
  • relatiemarketing;
  • het verkrijgen van meer terugkerende bezoekers.

Mogelijkheden van marketing automation

Waarom moet jij marketing automation gaan inzetten?

We zetten graag de voordelen even kort voor je op een rij:

  • Een beter bereik bij de juiste doelgroep (door o.a. datagedreven buyer persona’s)
  • Lagere kosten per lead; meer resultaat uit hetzelfde marketingbudget
  • Meer (en betere) prospects en dus meer kans op conversie
  • Marketingactiviteiten worden zichtbaar, kwantificeerbaar en schaalbaar

Diensten

Wat kunnen wij voor jou betekenen op het gebied van marketing automation?

Wij zetten graag goede tooling voor je in op het gebied van automation:

  • Datatrics (waar wij trotse Gold Partner van zijn): Een gave tool die wij inzetten voor het verhogen van conversies en het terug laten keren van klanten door de juiste boodschap op het juiste moment aan een relevante doelgroep te tonen.
  • Active Campaign: Voor gepersonaliseerde e-mail marketing, krachtige marketing automatisering en een slimme CRM (Customer Relationship Management, ook wel klantbeheer).
  • HubSpot: Voor het creëren van waardevolle content waardoor je potentiële klanten aantrekt en begeleidt door de fases van de klantreis.
  • MailChimp en Spotler: Voor de perfecte personalisatie van jouw mailcampagnes.

Contact

Marketing automation uitbesteden?

Door het juist in kaart brengen van de klantreis, passende content voor jouw doelgroep te bedenken en de juiste instellingen te hanteren dragen wij bij aan het automatiseren en personaliseren van organisaties. Wil jij weten hoe wij de klantreis voor jouw webshop of website samen kunnen verbeteren? En wil je weten welke doelstellingen we hiervoor kunnen formuleren? Neem gerust contact met ons op en kom langs op de koffie in Doetinchem!