Lead gen met LinkedIn ad funnel – Vario Fields

Views van de Ads 20% hoger dan doelstelling

Bruikbare B2B leads

Doorklikpercentage 2 keer hoger dan doelstelling

Vario Fields verkoopt sport- en speelvelden van kunstgras, EPDM en kurk. Gezien we die als particulieren (vaak) niet in de tuin hebben liggen, is het niet gek dat hun core business afkomstig is uit de zakelijke markt. En hoe kun je die B2B markt beter bereiken dan op ‘s werelds grootste zakelijke platform: LinkedIn!

APC heeft veel kennis van social media campagnes en kan de beste campagne funnels opzetten die passen bij jouw bedrijf. Wil jij meer weten over social media campagnes of het opbouwen van goede campagne funnels? Neem gerust contact op met APC!

LinkedIn campagne funnel

In online marketing word je er continu mee om de oren geslagen: funnels. Zo ook werd hier een LinkedIn campagne funnel gebouwd. Dit biedt je de mogelijkheid om klanten in elke fase van de klantreis te benaderen en je content hier goed op te laten aansluiten. In deze campagne hebben we twee fases uitgedacht.

Sturen op naamsbekendheid in de SEE-fase

Voorafgaand aan het opzetten van een campagne in LinkedIn, stel je jouw zogeheten campaign objective in. Voor Vario Fields startten we bij het begin en is een nieuwe doelgroep aangeboord, waarbij we hebben gestuurd op naamsbekendheid. De bijbehorende KPI is uiteraard om een zo laag mogelijke CPM te realiseren (CPM = kosten per 1.000 views).

Vergroten van websiteverkeer in de THINK-fase

Om die nieuwe doelgroep op te volgen en te overtuigen, hebben we hen na het zien van de video geretarget. In deze tweede fase werd gestuurd op het vergroten van websiteverkeer. Dit wordt gerealiseerd door kliks op de advertentie. Als KPI stuur je dan ook op een zo hoog mogelijk doorklikratio op de Ads en een lage cost per click (CPC)

Video adverteren op LinkedIn

Na het uitdenken van de campagne funnel, is gekeken naar de content die hier het beste bij past. Daarom is gekozen voor video adverteren. Het gebruik van video advertenties op LinkedIn zorgt namelijk voor 30% meer interactie dan elke andere vorm van content! Hierdoor is de kans groot dat je sneller jouw doelen realiseert dan bij inzet van bijvoorbeeld een single image ad of een carrousel advertentie.

Tip: 80% van de LinkedIn gebruikers speelt video af zonder geluid. Besteed dus voldoende aandacht aan de ondertiteling van jouw video of het verduidelijken van je boodschap met tekst!

“Voor ons was het een eerste kennismaking met Social Advertising. APC heeft ons hierin fantastisch begeleid! Met ervaren werknemers en flexibele werkwijze is een verrassend resultaat neergezet. Met als gevolg dat de volgende LinkedIn campagnes alweer gepland staan en dat we APC ook hebben ingeschakeld voor onze Google Ads campagnes!”

Sandra Heusinkveld – Vario Fields

Gepersonaliseerde landingspagina

Tot slot, de landing page van de campagne. Hiermee staat of valt het succes van je advertenties. Bij Vario Fields is daarom een gepersonaliseerde landingspagina opgezet. Bezoekers die via de LinkedIn campagne op de website terecht komen, zien daardoor content die rechtstreeks aansluit bij de inhoud van de advertenties. Hierdoor hoeven ze nauwelijks te zoeken, worden ze direct aangesproken en converteren ze makkelijker naar leads. 

Lees ook onze andere cases.

Loading …