Meer E-Commerce omzet met behoud van ROI – EcoBright
+90%
meer omzet uit advertenties met behoud ROI
+71%
overall omzetstijging
+17%
hogere conversie op bezoekers
EcoBright.nl is dé online webshop voor LED-verlichting, gericht op de Nederlandse markt. De site www.ecobright.nl groeit al jaren stabiel, maar begin 2018 kwamen APC en EcoBright.nl in gesprek om te kijken hoe online adverteren de groei kon helpen versnellen.
Na data analyse bleek dat EcoBright in de advertentiekanalen omzet liet liggen, die in onze optiek toch behaald zou kunnen worden. Mits de juiste advertentiestrategie zou worden toegepast. Volgens onze analyse zou die extra omzet behaald kunnen worden met behoud van de ROI. Voor EcoBright.nl gaf dat aanleiding om met APC in zee te gaan.
SEA Specialist Pepijn Hulshof weet alles van online adverteren. Wil jij meer weten over het inzetten van goede online advertenties voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Pepijn, maak een afspraak en bespreek samen de mogelijkheden!
Aanpak
Wat de case extra gaaf maakt, is dat EcoBright.nl beschikt over een prima product/markt combinatie. Hun LED-producten zijn van hoge kwaliteit en voorzien van de laatste ontwikkelingen op gebied van LED. Bovendien zijn de prijzen concurrerend, wat de weg weer plaveit om met name middels Google Ads en Shopping succesvol te werken naar meer omzet, met behoud van ROI.
In de praktijk hebben we ons met name op gefocust het verdelen van de budgetten over de juiste campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en devices. De performance binnen deze verschillende onderdelen wisselt enorm, evenals de CPC’s. We hebben enorm veel getest met verschillende biedstrategieën hebben ons langzaam maar zeker gefocust op de juiste omzetbrengers, die de ROI voldoende intact lieten. Continu afstemmen met EcoBright.nl over het resultaat en over de budgetten was daarin cruciaal. Zij weten immers het beste welke ROI gezond is voor hun groei.
“We zijn erg happy over de samenwerking met APC. Ze zitten bovenop het resultaat dat we samen behalen en zetten ons op E-Commerce vlak ook continu op scherp. We hebben nog meer gave stappen in petto samen en daar kijken we naar uit!”
Jorien Vriese – Eigenaresse EcoBright.nl
Het resultaat mag er zijn!
Na exact 1 jaar deze strategie te hebben gevolgd, kijken we samen terug op een zeer positieve ontwikkeling ten opzichte van eerdere jaren. Met behoud van ROI op de geïnvesteerde advertentie inzet (ROAS) hebben we samen de omzet fors toe laten nemen. Hiermee heeft APC zichzelf meer dan terugverdiend. Door echt op performance te sturen en door dat continu af te stemmen met opdrachtgever.
De komende periode zullen we de advertenties natuurlijk blijven optimaliseren. Inmiddels zijn we langzaam aan het testen met nieuwe advertentie kanalen en strategieën, om stap voor stap de omzet te blijven verhogen, met natuurlijk nog steeds behoud van de ROI.