Online Marketing campagne voor Discus folder

7.23%

doorklikpercentage

+92

conversies

1134%

ROAS

Een folder behoort tot een van de meest traditionele marketingvormen. Bij APC zijn we overtuigd van de kracht van online en zijn we altijd op zoek naar slimme manieren om offline marketing door te trekken naar online kanalen. Voor Discus betekent dit dat we de offline folder inmiddels volledig hebben doorvertaald naar een effectieve, online marketing campagne. Die campagne bestond uit twee kanalen: Facebook en Google.

Online Performance Consultant Stijn Snijder weet alles van goede online campagnes en kan een passende aanpak maken bij jouw bedrijfsdoelstellingen. Neem gerust contact op bij vragen of opmerkingen!

Facebook advertenties

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: test, test, test! Daarom zetten we een Facebook campagne op met verschillende variabelen. Zo zijn we gestart we met vijf verschillende advertentiesets/doelgroepen. Hierin wisselden we af tussen vergelijkbare doelgroepen, interesse targeting en retargeting van websiteverkeer. Daarnaast bevatte elke advertentieset vijf verschillende visuals. Er is gevarieerd met het tonen van prijzen, diverse producten en advertentieteksten.

Google Ads promotie-extensie

De promotie-extensie in een Google Ads campagne is simpel en snel te realiseren. Door een extra regel binnen de reguliere Google tekst advertenties kun je jouw lopende campagnes zo aanpassen naar lopende acties en promoties. Bij Discus voegden we de lopende folder acties toe. De betreffende advertenties zorgden voor een verhoogd doorklikpercentage en maar liefst 82 conversies!

Discus folder advertentiegroep

Ook is er aanvullend een aparte advertentiegroep voor de folder aangemaakt. Personen binnen deze groep zochten al op ‘Discus folder’. De reden voor deze promotie is onder andere de aanwezigheid van diverse folder platformen. Met een goedkope klik prijs (CPC) weten we de route van de klant zo kort mogelijk te houden. Dit draagt uiteraard bij aan een hogere gebruiksvriendelijkheid en meer relevantie. Daardoor was het doorklikpercentage in deze advertentiegroep dan ook 84%.

Slimme campagne

De laatste campagne binnen Google Ads was een slimme campagne. Deze heeft 62% nieuwe bezoekers opgeleverd! Zij hebben de website van Discus voor het eerst, of voor het eerst sinds lange tijd bezocht. Daarnaast nam de gemiddelde tijd op de website toe en werden er meer pagina’s bekeken. Deze campagne leverde een ROAS (Return On Advertising Spend, ook wel de effectiviteit van je online campagne) op van 704%!

“Wat een super resultaat! Ook qua online naamsbekendheid en unieke klanten. Top!”

Mariëlle Bonenkamp – Discus Netherlands B.V.

Lees ook onze andere cases.

Loading …