Online marketing campagne voor nieuwkomer Tegelpassie.nl
30 november 2022
Pepijn Hulshof
SEA
Michael van Tegelpassie.nl maakt een vliegende start met zijn mooie bedrijf. Om deze lijn door te zetten schakelt hij APC in voor de online marketing. Ons advies? Adverteren! Alle klanten bereiken die (potentieel) op zoek zijn naar nieuwe tegels voor badkamer, toilet of vloer. Laat die (re)targeting maar aan onze SEA-specialisten over. Maar zonder goede content kan adverteren zonde zijn van je tijd en geld. Daarom besluiten wij ook een contentanalyse uit te voeren, mét resultaat!
SEA Specialist Pepijn Hulshof is een kei in online adverteren. Wil jij meer weten over het inzetten van goede campagnes voor jouw bedrijf? Neem contact op met Pepijn en bespreek samen de mogelijkheden!
Waarom een contentanalyse?
Als je content niet goed is, klikt de bezoeker alleen op de advertentie en haakt daarna vroegtijdig af. Wij besluiten daarom om naast goede advertenties ook een contentanalyse uit te voeren op de volgende punten:
- Informeren
- Overtuigen
- Activeren
Samen met de klant pakken we de verbeterpunten stapsgewijs op. Zo kan de bezoeker in elke fase van zijn of haar klantreis de juiste informatie vinden. Nog aan het oriënteren? Dan biedt Tegelpassie.nl alle praktische informatie en productkenmerken waar je naar op zoek bent. In de overwegende fase? Dan overtuigt de website je onder andere met een portfolio, reviews, persoonlijk gezicht & klantverhalen. Daarna koppen we ‘m natuurlijk graag in! Dit realiseren we met aansporende teksten, actieknoppen op de juiste plekken, een zo kort mogelijke klantreis, een goed vindbaar contactformulier & een toegankelijke agenda voor het maken van een afspraak. Actie in de taxi!
Opzet van de campagnes
Voordat de campagnes live gaan is het voor zowel de klant als APC noodzakelijk om de meetbaarheid op orde te hebben. Zijn alle koppelingen goed gemaakt? Zijn de doelen juist ingesteld? Meten we de juiste contactmomenten? Wat doet het websitegedrag? Na deze implementatie kunnen de advertenties live. De insteek is om de basics op te zetten, zodat het account, na wat training, kan worden overgedragen aan de klant. Na een zoekwoordenonderzoek en een uitgedachte campagnestructuur, worden de campagnes opgezet en kunnen live. De resultaten zien er goed uit!
Gericht op de juiste zoektermen in een straal rondom Wehl bereiken we mensen die op zoek zijn naar de diensten van Tegelpassie. De eerste contactformulieren zijn ingediend en de overdracht is succesvol afgerond.
Wil jij ook projectmatige Online Marketing voor jouw bedrijf?
Wil jij ook zo’n tof project met kop & staart? Dan staan de APC’ers voor je klaar! Wij ondersteunen onze klanten graag op de lange termijn, maar geven ook heel graag een snelle boost binnen een afgebakend plan.