Regiomarketing in de Achterhoek – Barstens Mooi Spul

Stijging in organische bezoeken door unieke content

De Achterhoekse vlag. Hij vliegt je overal om de oren. En de bijbehorende producten ook. Dus hoe maak je zoiets uniek? APC hielp Barstens Mooi Spul bij de ontwikkeling van hun e-commerce. Van menustructuur op de website, tot Google Ads voor conversies & social media advertenties om de doelgroep te bereiken. In deze case vertellen we je alles over deze regiomarketing voor en door Achterhoekers.

APC kan jou helpen om pakkende én unieke content te maken. Op basis van een goede contentstrategie worden de juiste keuzes gemaakt. Daarnaast wordt in kaart gebracht welke middelen nog meer moeten worden ingezet voor een optimaal resultaat. Wil jij jouw doelgroep ook beter bereiken door middel van unieke content? Neem dan contact op met APC en maak een afspraak!

SEO menustructuur op de website

Allereerst, nog tijdens de ontwikkeling van de website, heeft APC meegekeken naar de menustructuur. Wist je namelijk dat het kiezen van de juiste zoekwoorden in je menu zorgt voor een betere SEO positie? We voerden een korte zoekwoorden analyse uit om te kijken hoe we de juiste zoekvolumes konden combineren met het productaanbod. Op basis daarvan heeft de web bouwer de website vervolgens doorontwikkeld en opgemaakt.

Unieke productcontent voor hoge rankings

Er zijn veel aanbieders van Achterhoekse vlag producten. Een manier om de producten van Barstens Mooi Spul onderscheidend te laten zijn, is unieke productcontent. Deze ontwikkelden we “ongoing”. En dat typeert meteen de hele case voor dit e-commerce platform. We blijven namelijk bijsturen, optimaliseren en groeien terwijl we ondertussen gewoon bezig blijven.

De unieke productcontent werd geschreven door onze contentmarketeers en copywriters. Bij APC spreken we gelukkig een mooi staaltje Achterhoeks, dus originele invalshoeken wisten we snel te vinden. Door een juiste combinatie van platte productinfo, een knipoog naar het Achterhoekse dialect én gebruik van de juiste keywords wordt de website nu al (4 maanden na livegang) goed gevonden via Google. En we zien het aantal organische bezoekers nog steeds stijgen!

Content marketing voor buzz op social media

Organisch bereiken we natuurlijk ook een grote doelgroep via diverse social media kanalen. Hiervoor creëerden onze designers eerst al een herkenbare stijl. Het Barstens Mooi Spul labeltje dat overal terugkomt, dezelfde kleuren groen uit het logo en de opvallende Achterhoekse uitspraken. Ons team verspreid volgens dit template driemaal per week content via Facebook, Instagram en LinkedIn. Aan bod komen inhakers rondom speciale dagen, het ruime productassortiment of gewoon leuke dingen om te delen.

Google Ads & Google Shopping voor conversies

Natuurlijk is het voor een startend e-commerce platform niet te doen om alleen verkopen te realiseren via organisch verkeer. Daar is ook een stukje betaald adverteren voor nodig. Dit doen we onder andere met de inzet van Google Ads & Google Shopping.

Social media adverteren om Achterhoekers te bereiken

Het laatste zetje wordt gegeven door betaalde inzet van social media. Met slechts een paar doorlopende campagnes vergroten we hiermee ons bereik, het aantal likes en de omzet. Dat doen we door gebruik te maken van een regionale doelgroep, geselecteerd op demografische gegevens, maar ook door retargeting. Nu third party cookies nog niet zijn afgeschaft biedt ons dit hele mooie mogelijkheden om mensen te bereiken die al eens interactie met Barstens Mooi Spul hebben gehad!

Lees ook onze andere cases.

Loading …