
+30% conversie met marketing automation – OutletDuiven.nl

+30%
conversiepercentage

58%
hogere doorklik vanuit Google advertenties
Als beginnende webshop is je eerste prioriteit het genereren van zoveel mogelijk relevant bezoek. De volgende prioriteit is het beter laten converteren van dat bezoek, ofwel je omzet vergroten. Dankzij het succesvol inzetten van marketing automation tool Datatrics heeft APC voor OutletDuiven.nl indrukwekkende resultaten geboekt: het conversieratio kreeg een boost van ruim 30%, evenals de omzet en orderwaarde in de shop.

APC weet alles van marketing automation en kan een passend plan maken bij jouw bedrijfsdoelstellingen. Neem gerust contact op bij vragen of opmerkingen!
Strategie is het startpunt
Met de krachtige tool Datatrics is het verleidelijk om meteen van wal te steken en direct allerlei conversie verhogende triggers aan te zetten in en om je webshop. Maar bij het inrichten ervan moet goed nagedacht worden welke trigger voor welke klant reizen en campagnes geschikt zijn, wat de bijdrage van de trigger is en welke triggers het meest effectief zijn. Kortom: het succes van Datatrics begint met een goed begrip van de klantreis, een daarop gebaseerde strategie en een goed geïmplementeerde versie van Datatrics.
Inregeling: plug and play
Een groot voordeel van Datatrics is het gemak van systeemkoppeling. Zowel het webshop CMS, als de verschillende databronnen zijn relatief en zonder programmeerkennis te verbinden met het systeem. De opstartperiode kan hierdoor flink ingekort worden. Zo was Outlet Duiven binnen no-time up and running met Datatrics.
Doordat al in de strategiefase de plek in de klantreis was bepaald voor de verschillende triggers konden we voor OutletDuiven.nl na livegang direct snelle slagen maken. Op die manier waren de eerst resultaten al binnen een maand zichtbaar en significant: een aanzienlijke stijging in conversiepercentage en een toename van het aantal webshop orders wanneer de bezoeker in aanraking was gekomen met Datatrics.

“We zijn erg blij met de manier waarop we met APC samen aan onze SEO rankings en prestaties hebben gewerkt. Zowel in Met Google Ads kregen we snel veel bezoekers. In combinatie met Datatrics worden de advertenties aan een relevantere doelgroep vertoond en wordt er dus efficiënter geadverteerd. Zo is niet alleen onze omzet flink gestegen, maar zijn de conversie en ROAS ook sterk verbeterd.”
Mark Nusselder – Outlet Duiven
Indrukwekkende resultaten
Na één maand waren de resultaten al significant en was er een significante stijging in conversiepercentage te zien van maar liefst 30%. Daarnaast werd er door bezoekers die al in aanraking waren geweest met Datatrics 58% meer geklikt op Google advertenties dan bezoekers die dat niet waren. Dit dankzij slimmere targeting en een beter afgestemde advertentie-uiting. Resultaten waar wij samen met OutletDuiven.nl trots op zijn!
En dan te bedenken dat we in geval van OutletDuiven.nl nog maar een fractie hebben ingezet van alle beschikbare mogelijkheden in een tool als Datatrics. Na implementatie van Datatrics hebben we inmiddels meerdere campagnes uitgerold die aansluiten op de bedachte strategie. De campagnes stimuleren de kwaliteit van het verkeer, verhogen conversies en zullen de hoeveelheid bezoek eveneens laten stijgen. Met succes hard werken aan mooie online campagnes, en dit is pas het begin!
