De zoekmachines domineren met je webshop (SEO) – OnlineVerf.nl
Aanzienlijke stijging
op verf gerelateerde zoekwoorden
Significante stijging
van het doorklikratio op de SEO vermeldingen in Google
Stel, je hebt een goed lopende webshop met honderden producten. Maar de hevige online concurrentie drijft je klik kosten (CPC’s) in Google Ads op, wat er weer voor zorgt dat de concurrentie op zoek gaat naar andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld naar betere SEO prestaties, om niet volledig afhankelijk te zijn van Google Ads.
Precies, dat wordt dus vechten voor een plekje in de SEO resultaten. Maar hoe pak je dat slimmer aan dan je concurrentie, zodat jij goed vindbaar blijft binnen je doelgroep? Een flinke uitdaging, waar we samen met OnlineVerf.nl aardig in geslaagd zijn.
SEO Specialist Coen weet alles over een goede vindbaarheid in Google. Wil jij weten hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw website beter vindbaar is in Google? Neem dan gerust contact op met Coen!
De focus
#1 in Google gevonden worden op al je relevante zoekwoorden is helaas vrijwel onmogelijk, maar wat kan je wel doen? Niet alle productgroepen zullen evenredig bijdragen aan je omzet en wellicht zie jij als ondernemer nog meer groeipotentie in bepaalde merken of producten. Dit was ook het geval bij OnlineVerf.nl. Uiteindelijk is er gekozen om voor 2 verfmerken de SEO posities waar mogelijk te verbeteren. Deze merken zijn bekend bij het grote publiek dus er is veel zoekvolume. Hierdoor is er ruimte om meer marktaandeel te claimen en ze zijn marge technisch interessant.
Aan de slag! Wat hebben we gedaan?
- 0-meting
- Zoekwoorden onderzoek
- Zoekwoord clusters maken
- Uitbreiden landingspagina’s
- Navigatie uitbreiden
- Optimalisatie van de paginatitels en beschrijvingen
Dit lijkt zo gedaan, maar is echt een zorgvuldige klus. Kwalitatieve content en kwalitatieve KPI’s als bouncepercentage en time on site krijgen steeds meer waarde in het SEO algoritme van Google. Je moet je bezoeker dus daadwerkelijk iets relevants aanbieden, anders prikt Google daar zo doorheen.
“We zijn erg blij met de manier waarop we met APC samen aan onze SEO rankings en prestaties hebben gewerkt. Zowel in de strategie als in de uitvoering heeft APC ons aan de hand genomen. Prima werkwijze met concreet resultaat!”
Tim de Jong – OnlineVerf.nl
Resultaten van de SEO-optimalisaties
- Ruimte om nog meer product specifieke content te schrijven > Google likes!
- Meer relevante landingspagina’s voor zowel SEA als SEO verkeer > Google likes!
- Bij juiste opbouw van de pagina’s genereer je een prachtige URL met alle relevante zoekwoorden > Google likes!
- Als deze URL ook nog een plekje krijgt in je navigatie (dus zichtbaar op elke pagina) is jouw content website breed benaderbaar dus relevant > Google likes!
- Je valt beter op in de organische resultaten en deze beïnvloeden positief de CTR > Google likes!