Vrouw shoppen Black Friday

Boost je online aanwezigheid met deze 4 slimme Black Friday strategieën 

13 november 2023

Rosalie Beulink

Online strategie

Over minder dan 2 weken is het zover: Black Friday. Eén van de grootste shopping events van het jaar. Het is dé dag, of inmiddels eigenlijk de week, waarop de consument op zoek is naar de beste deals en kortingen. Maar hoe zorg je ervoor dat jij nog opvalt tussen al die concurrentie? Lees in deze blog vier slimme tips om je online marketing strategie voor Black Friday te optimaliseren.

#Tip 1 – Social media marketing: creëer buzz rond je kortingen

Een open deur, maar de beste manier om je doelgroep te bereiken voor je Black Friday aanbiedingen is via social media. Denk aan het delen van teasers, countdowns, winacties, reviews, testimonials, etc. Maak gebruik van hashtags, stories, polls, en live video’s om je volgers te informeren én te betrekken. Hiermee creëer je buzz rond je merk en vergroot je de kans dat volgers jouw berichten delen.

Laptop Black Friday

#Tip 2 – Google Ads: optimaliseer je advertenties voor Black Friday

Vergroot je online zichtbaarheid en genereer meer verkeer naar je website door Google Ads. Optimaliseer je bestaande advertenties voor door koppen en beschrijvingen toe te voegen die gericht zijn op je kortingen. Maak daarnaast extra sitelinks aan, die verwijzen naar specifieke pagina’s met Black Friday-deals. Zo leid je jouw potentiële klanten direct naar de juiste plek en verhoog je de kans op conversies.

#Tip 3 – E-mailmarketing: vergeet je bestaande klanten niet

Vergeet naast het aanboren van nieuwe doelgroepen vooral je bestaande klanten niet. Gebruik een e-mailcampagne om exclusieve early access te geven tot de kortingen van Black Friday. Daarnaast is een e-mailcampagne geschikt om aanbiedingen vooraf bekend te maken en reminders te sturen gedurende de Black Friday week zelf.

#Tip 4 – Bonus tip: behoud je Black Friday klanten

Een bonustip om je online marketing strategie voor Black Friday te optimaliseren is door je nieuwe verworven klanten te behouden. Je wilt natuurlijk niet dat ze slechts eenmalig bij je kopen, maar dat ze terugkomen voor meer. Een manier om dat te doen is door retargeting of persoonlijke follow-ups.

Is jouw online strategie al ingericht voor Black Friday? Wij helpen je graag

Gebruik Black Friday om je online omzet te verhogen en je klantenbestand uit te breiden. Benieuwd naar de meest effectieve strategie voor jouw bedrijf? Neem contact op met APC en laat ons je online succes vergroten!