Ben jij voorbereid op de feestdagen?
18 oktober 2022
Dieuwertje Kuiper
Content marketing
Ben jij voorbereid op het najaar en de feestdagen? En nee, dan bedoelen we niet dat je de kalkoen al in de vriezer hebt liggen. Wij doelen natuurlijk op je online marketing! Deze periode staat bol van de inhakers voor mooie campagnes en uitingen.
Meer dan alleen Sint en kerst
Bij feestdagen denk je ongetwijfeld al aan Sinterklaas en Kerst. Natuurlijk dé ultieme aankoopmomenten voor geschenken. Een gemiste kans om daar niet op in te spelen met verleidende advertenties! Maar naast de bekendste feestdagen, zijn er nog veel meer interessante dagen en momenten waar je wellicht niet aan denkt. Bijvoorbeeld Black Friday (de 4e donderdag in november), Thanksgiving (de dag voor Black Friday), Halloween (31 oktober) en Carnaval (11 november). Vergeet ook niet de seizoenswisselingen naar de herfst en winter. Dit zijn de momenten waarop we onder andere omschakelen naar meer binnen zitten, andere kleding dragen en een ander type vakantie of uitje plannen. Op welke manier beïnvloedt dit de verkoop van jouw product of dienst?
Geschikte kanalen
Bekijk welke speciale dagen bij jouw bedrijf en product passen en op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt. Elk kanaal heeft ook weer zijn eigen unieke eigenschappen die je kunt inzetten. Instagram is bijvoorbeeld een mooi platform om producten te laten zien die visueel aantrekkelijk zijn. Denk aan kleding, lingerie, tassen en schoenen. Pinterest wordt vaak gebruikt als platform om inspiratie op te doen. Perfect voor woon- en tuinartikelen bijvoorbeeld. Andere producten en diensten worden weer vooral gezocht en gevonden via Google. Voorkom verspild advertentiebudget en beoordeel kritisch waar jouw boodschap het meeste resultaat gaat bereiken.
Minder commercieel?
Heb jij een minder commercieel product of wil je juist een minder commerciële boodschap uitdragen? Ook dat kan prima! Kerst draait bijvoorbeeld ook erg om naar elkaar omkijken. Thanksgiving draait om…jawel, dank zeggen voor goede dingen. En het hele najaar en winterseizoen zijn gericht op samenzijn, warmte en gezelligheid. Ook ideaal dus om een meer sociale boodschap over te brengen. Misschien doe jij bijvoorbeeld wel aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en draagt jouw dienst of product bij aan het welzijn van anderen of de wereld. Zo sluit een bekende winkelketen dit jaar bewust de deuren op Black Friday om een duurzaam tegengeluid te laten horen. Ook daarmee laat je jezelf zien als merk. Kortom, zoek jouw inhaker & ga voor resultaat!
Inhaker nodig? Schakel APC in!
Ben jij standaard te laat met het inhaken op speciale dagen en het opzetten van een campagne? Laat ons het moeilijke werk opknappen en jij hoeft alleen van de resultaten te genieten. Van inhaakkalender tot verleidende teksten en advertenties; onze specialisten bijten zich er graag in vast!