Onze ‘horrors’ binnen online marketing
28 okt 2022
Ghostwriter
Conversie optimalisatie
Met een spookachtig Halloween in het vooruitzicht grijpen wij onze kans om ook wat boze geesten te verjagen. Onze ghostwriter zet de grootste ‘horrors’ op het gebied van online marketing op een rij.
Gegijzeld door een slechte tekst
Ken je die nachtmerries waarbij je ergens naartoe wilt, maar steeds maar niet arriveert? Zo voelt een slechte tekst voor jouw online bezoeker ook. Bijvoorbeeld door angstaanjagend lange zinnen, vol, met, komma’s. Of onnodig formeel taalgebruik om te laten zien hoe slim je bent. Halloween-stappenplan:
- Stop woorden als ‘inzake’, ‘tevens’ en ‘indien’ in een holle pompoen.
- Pak een aansteker.
- ‘Kill your darlings’, oftewel: fik erin.
Achtervolgd door al het ‘worden’, ‘zullen’ en ‘kunnen’ van jouw passieve schrijfstijl, haken potentiële klanten al snel af. Zeg maar dag met je (afgehakte) handje tegen je advertentiebudget. Als je content niet raak schiet, heb je je geld verspild.
Op de vlucht voor Google
Dat je jezelf dit weekend wilt verstoppen voor heksen en vleermuizen snappen we, maar voor Google? Dat is dan weer niet de bedoeling. Met een ‘Robots.txt-bestand’ geef je aan wat zoekmachines mogen doorzoeken op je website. Helaas komt het nog steeds voor dat de regel ‘Disallow: /’ in het bestand wordt gezet. Dit betekent dat onder andere Google de website niet mag doorzoeken. Oftewel, jouw website wordt niet (of nauwelijks) in de zoekresultaten getoond. Je hebt je eigen graf gegraven.
(Re)Direct uit het spinnenweb
Met name bij migraties van websites wijzigt er vaak iets in de menustructuur en de gebruikte url’s. Wij krabben onze ogen uit als je dan niet even een ‘redirect’ (oftewel doorverwijzing van url) aanmaakt. Dit voorkomt dat bezoekers op de oude url een foutmelding te zien krijgen. Daarbij raakt de oude url anders spoorloos vermist in het spinnenweb van zoekresultaten. Zelfs de best vindbare url’s met de mooiste content. Op bloederige wijze de nek omgedraaid…
R.I.P. goede reputatie
Online adverteren lijkt zo makkelijk… tot het faliekant misgaat. Bijvoorbeeld doordat jouw advertentie van leuke vliegreisjes te zien is naast een nieuwsbericht over een vliegramp. Zie je de man met de zeis al aankomen om jouw reputatie om zeep te helpen? Maak gebruik van ‘uitsluitingen’ om dit te voorkomen. Voorkom daarnaast dat je je op veel te brede zoekwoorden en doelgroepen richt. Serveert jouw restaurant bloederige steaks? Dan hoef je niet in beeld te komen bij de vegetariërs die zoeken naar een smakelijk hapje. Of je moet eigenhandig de kettingzaag in je bankrekening willen zetten…
Van ‘horror’ naar ‘romcom’?
Wij helpen jou graag van je horror-marketing weer een succesverhaal vol humor en romantiek te maken. Laat ons het bloed opdweilen en de geesten verjagen. Als nuchtere Achterhoekers zijn we wel wat gewend.