Search Engine Advertising

Wat levert SEA op voor jouw bedrijf?

Snelle resultaten: omzet, leads en/of naamsbekendheid

Binnen enkele dagen bovenaan in de Google-resultaten 

Investeringen omzetten in meetbare en transparante resultaten

Behaal maximaal resultaat met onze slimme, data-gedreven zoekmachine-advertenties. Bereik jouw potentiële klanten op het juiste moment én op de juiste plaats. Onderscheid je van concurrenten en blijf in de gedachten van je doelgroep. De performance marketeers van APC tillen je online prestaties naar een hoger niveau.

Vrijstaande laptop met Google Ads

Performance Max

Maximaliseer je campagneprestaties

Maximaliseer je campagneprestaties met Performance Max, waarbij je profiteert van Google’s machine learning en attributie technologie. Deze geavanceerde campagnes maken gebruik van de nieuwste AI-mogelijkheden voor biedstrategieën, doelgroepen, advertentiemateriaal en attributie, waardoor je advertenties op het perfecte moment aan de juiste doelgroep worden gepresenteerd.

Template customer journey

Met het SEE-THINK-DO-CARE model stemmen we de advertenties nauwkeurig af op de specifieke behoeften van de doelgroep in elke fase van de klantreis.

SEE-THINK-DO-CARE: Performance Max campagnes worden in verschillende fasen van de klantreis ingezet en bedienen daarmee de gehele salesfunnel. Het is een vorm van push-marketing: de advertenties worden getoond aan gebruikers op basis van hun interesses, gedrag en demografische gegevens. Dit gebeurt ook wanneer potentiële klanten niet actief op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Kies voor kwaliteit

Waarom Google Ads inzetten met APC?

Officiële Google Ads Partner: Wij hebben de erkenning van Google en leveren bewezen resultaten. Jouw campagnes zijn bij ons in goede handen.

Ervaren team: Onze experts hebben jarenlange ervaring in het beheren van Google Ads campagnes. We weten precies wat werkt en hoe we jouw doelen kunnen bereiken. Met ons team aan jouw zijde, ben je verzekerd van succes.

Bespaar tijd: Laat ons het werk voor je doen, zodat jij je kunt concentreren op je core business.

 Meer rendement/maximale ROI: Wij zorgen ervoor dat je advertentiebudget maximaal rendement oplevert. Je krijgt waar voor je geld. Ontdek in deze case study hoe wij de omzet van EcoBright succesvol hebben verhoogd met behoud van de ROI.

Continue optimalisatie: Onze aanpak is dynamisch en gericht op constante verbetering. We blijven je Google Ads campagnes monitoren, analyseren en optimaliseren om de beste resultaten te behalen. Met APC Digitaal blijf je altijd een stap voor op de concurrentie.

Demand Gen visual

Demand Gen

Bereik je bestaande en nieuwe doelgroep

Genereer vraag en interesse naar jouw product of dienst door krachtige afbeeldingen, video’s en carrousels met Demand Gen campagnes. We bereiken niet alleen je bestaande doelgroep, maar boren ook nieuwe doelgroepen aan. Leer meer over het nieuwste campagnetype van Google Ads in onze blog.

Demand Gen campagnes worden ingezet in de ‘SEE’-fase van de klantreis, wanneer potentiële klanten nog niet bewust op zoek zijn naar een oplossing voor hun behoeften. Het doel is om merkbekendheid te vergroten en aandacht te genereren voor jouw product(en).

Google Display Ads

Bereik snel een groot publiek

We bereiken jouw doelgroep op meer dan 3 miljoen websites, 650.000 apps en in Google-services zoals Gmail, NU.nl en YouTube met Google Display Ads. Jouw merk krijgt exposure bij een breed publiek dat relevant is voor jouw product of dienst, wat uiteindelijk leidt tot meer verkeer en conversies op je website. Deze visuele advertenties bevatten afbeeldingen, animaties of video’s en houden de aandacht van jouw doelgroep vast. Remarketing en dynamische remarketing worden ook weergegeven in het displaynetwerk. Dit is super relevant wanneer iemand interesse heeft getoond in een specifiek product, maar het nog niet heeft gekocht.

Google Display Ads worden voornamelijk ingezet tijdens de ‘SEE’-fase van de klantreis als vorm van push-marketing. Bij retargeting worden display-ads ingezet in de ‘DO’-fase om de betrokkenheid van potentiële klanten te vergroten en conversies te stimuleren.

Google Video Ads

Breng jouw merk tot leven en overtuig je doelgroep

Breng jouw boodschap krachtig over met Google Video Ads op YouTube en andere platforms binnen het Google Display netwerk. Krachtige videoadvertenties vóór, tijdens of na het bekijken van video’s stimuleren betrokkenheid en overtuigen je doelgroep om voor jouw merk te kiezen. Met verschillende advertentie-indelingen maximaliseren we de impact van je campagne en promoten we jouw merk of product op een visueel aantrekkelijke manier.

Template customer journey see-fase

Google Video Ads worden vooral ingezet in de ‘SEE’-fase van de klantreis, wanneer gebruikers video’s bekijken op platforms zoals YouTube. Dit is een vorm van push-marketing.

Google Search Ads

Bereik potentiële klanten die opzoek zijn

Bereik direct potentiële klanten wanneer ze relevante zoektermen invoeren op Google met Google Search Ads. Met gerichte tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten trekken we de aandacht van jouw doelgroep. We starten met een zoekwoordenonderzoek, optimaliseren advertentieteksten en biedstrategieën voor maximale resultaten binnen jouw budget.

Google Search Ads worden vooral ingezet in de ‘THINK’- en ‘DO’-fase van de klantreis. Gebruikers zijn zelf al actief op zoek naar een product of dienst, wat betekent dat het een vorm van pull-marketing is. Toch zijn er binnen Search Ads ook nuances in de zoekopdrachten. ‘Philips OneBlade kopen’ duidt op een verder gevorderde fase in de funnel, terwijl ‘Scheerapparaat’ een bredere interesse aangeeft. We spelen hiermee zo goed mogelijk in op de intentie van de gebruiker. 

Google Shopping Ads

Trek de aandacht en stimuleer verkopen €€

Val op met jouw producten bovenaan de Google zoekresultaten en in het speciale ‘Shopping-tabblad’. Krachtige afbeeldingen, goede prijzen en productdetails trekken direct aandacht van potentiële klanten en stimuleren verkopen. Blijf je concurrentie een stap voor met goede Google Shopping Ads.

Customer journey model

Google Shopping Ads worden ingezet in de ‘DO’-fase van de klantreis en zijn een vorm van pull-marketing. Jouw doelgroep is op zoek naar specifieke producten en is klaar om een aankoop te doen. Met Shopping-advertenties kunnen ze direct de gewenste producten bekijken, prijzen vergelijken en snel beslissingen nemen. De aankoopintentie wordt hierdoor sneller omgezet in een concrete actie.

Deze bedrijven gingen je voor.

Benieuwd naar de kracht van SEA voor jouw bedrijf?

Binnen SEA is de keuze reuze. Voor welke campagne moet je nou kiezen? Onze performance marketeers staan klaar om je te adviseren en te helpen bij het genereren van meer leads, het vergroten van je merkbekendheid en het laten groeien van je omzet!