Storytelling via Google Ads nu mogelijk met Demand Gen!

20 december 2023

Pepijn Hulshof

SEA

In de dynamische wereld van online adverteren is sinds kort een game-changer: Demand Gen. Demand generation, oftewel “vraagcreatie”, is het proces waarin je actief interesse en vraag naar je product of dienst genereert. Het ultieme doel? Zowel nieuwe als bestaande klanten aantrekken, hen tot aankoop over laten gaan en een duurzame relatie opbouwen. Maar wat maakt deze advertenties nou zo effectief ten opzichte van andere campagnes?

Next level storytelling

Om te beginnen wordt binnen het domein van Demand Gen storytelling beter benut dan ooit tevoren. Adverteerders krijgen de kans om écht hun verhaal te vertellen met een mix van video- en beeldadvertenties, allemaal samengebracht in één krachtige campagne. Of het nu om korte video’s, carrousels, portretten of vierkante afbeeldingen gaat, je bereikt je doelgroepen op de meest unieke plaatsen.

Demand Gen campagnes zijn onder andere zichtbaar op de in-feed sectie van YouTube.

Creëer vraag naar jouw producten of diensten

Met Demand Gen campagnes trek je aandacht van potentiële klanten in de initiële fase van de klantreis. Dit gebeurt door het inzetten van doeltreffende, relevante en visueel aantrekkelijke advertenties op het juiste moment. Hierbij zijn het vergroten van awareness en het bouwen aan je merk cruciaal. Op deze manier spreek je nieuwe doelgroepen aan en creëer je vraag naar jouw product of dienst.

Demand Gen vs. Performance Max

Demand Gen richt zich op de eerste fase van de klantreis, terwijl Performance Max de gehele salesfunnel bedient. Een groot voordeel van Demand Gen is de mogelijkheid om specifiek lookalike doelgroepen te targetten. Zo bereik je nieuwe doelgroepen die vergelijkbaar zijn met je huidige doelgroep. Het is verstandig om dit te testen en te overwegen in je strategie.

Demand Gen campagnes zijn onder andere zichtbaar via YouTube shorts, Google Discover en Gmail.

Krachtige carrousel-afbeeldingen

Ook heeft Demand Gen de functie om krachtige carrousel-afbeeldingen te gebruiken. Voorheen exclusief beschikbaar via Social Advertising, maar nu ook op Google. Deze dynamische advertenties tonen meerdere afbeeldingen waar gebruikers doorheen kunnen swipen, ideaal voor storytelling. Hiermee houd je de aandacht van je doelgroep langer vast.

Demand Gen voor jou laten werken?

Bij APC Digitaal staan onze SEA-experts klaar om je te begeleiden bij het opzetten van effectieve Demand Gen-campagnes. Laat ons jouw verhaal vertellen. Zet ons aan het werk en ontdek de mogelijkheden van het nieuwste campagnetype, Demand Gen!

De eerste resultaten van Demand Gen campagnes zijn veelbelovend. Houd onze website en socials in de gaten voor de casestudy!

Ook interessant om te lezen.

Loading …