Social advertising
Scoor met social advertising
✓ Bereik snel een groot publiek
✓ Personaliseer advertenties voor specifieke doelgroepen
✓ Creëer een sterke merkidentiteit en overtuig je doelgroep met visuele content
✓ Vergroot je merkbekendheid en behaal meer conversies
Grote kans dat je voor het bereiken van je doelgroep social media nodig hebt. Met maar liefst 14,3 miljoen social media gebruikers in Nederland dit jaar, bieden deze platforms unieke kansen om je doelgroep te bereiken. Lees hieronder meer over effectief adverteren op social media of neem direct contact op.
Vergroot je bereik en raak je doelgroep
Wanneer zet je Meta Advertising in?
Adverteren op Instagram en Facebook biedt de mogelijkheid om precies te targeten waar jouw doelgroep zich bevindt. Dankzij zeer gerichte targetingopties, kun je jouw campagnes afstemmen op diverse interesses. Wil jij bijvoorbeeld mensen bereiken die met de caravan of camper op vakantie gaan? Dan filter je eenvoudig op kampeerliefhebbers. Vervolgens worden jouw advertenties getoond aan een doelgroep die lid is van kampeergroepen, kampeerpagina’s volgt of interesse heeft in kampeerevenementen.
Lees hier hoe we met social advertising het aantal volgers van LKKR Doetinchem hebben laten stijgen met 25%.
Met het SEE-THINK-DO-CARE model stemmen we de advertenties nauwkeurig af op de specifieke behoeften van jouw doelgroep in elke fase van de klantreis.
Raak de juiste snaar van jouw doelgroep
De kracht van Meta Advertising
Val op in de stroom van content en laat een positieve indruk achter bij je doelgroep met Meta Advertising. Combineer gave designs met krachtige teksten en kies uit een breed scala advertentie-indelingen: afbeelding, video, carrousels, instant experience of collectie-indeling. Ontdek wat wel en niet werkt en raak de juiste snaar van jouw doelgroep. Want laten we eerlijk zijn, hoe vaak ben jij zelf al verleid om een aankoop te doen via Instagram? Of overgehaald om toch maar eens een kijkje op de webshop te nemen? Precies. 😉
Vergroot je bereik en raak je doelgroep
Wanneer zet je LinkedIn Advertising in?
Adverteren op LinkedIn leent zich perfect om bedrijven of professionals te targeten op basis van onder andere functie, bedrijfsgrootte, bedrijfstak. LinkedIn heeft een professioneel en zakelijk georiënteerd publiek, wat resulteert in een hoge kans op kwalitatieve leads. Bereik jouw zakelijke doelstellingen en vergroot je merkbekendheid met LinkedIn Ads.
Zowel via Meta ads als LinkedIn ads kun je leadlijsten uploaden en vergelijkbare doelgroepen maken. Met de leadlijsten bereik je mensen die binnen jouw doelgroep vallen. Met vergelijkbare doelgroepen bereik je nieuwe doelgroepen die lijken op jouw bestaande leads of klanten. Zo vergroot je gemakkelijk je bereik en trek je nieuwe potentiële klanten die passen bij jouw bedrijf.
Raak de juiste snaar van jouw doelgroep
De kracht van LinkedIn Advertising
Maak visueel impact op jouw doelgroep met LinkedIn Ads door gebruik te maken van opvallende afbeeldingen, video’s en carrousels. Door in te spelen op emotie en gebruik te maken van tekst-overlay versterken we de boodschap en vergroten we de betrokkenheid van je doelgroep. We testen en optimaliseren verschillende visuele elementen om de impact van de advertenties te optimaliseren.
Behaal de beste resultaten
Onze succesformule voor Social Advertising
Adverteren op social media lijkt eenvoudig, maar onze jarenlange ervaring bewijst dat een doordachte strategie, nauwkeurige uitvoering en voortdurende optimalisatie de sleutels zijn tot écht succes. Hoe doen we dat dan?
1. Doordachte social media strategie
Of je nu een B2B- of B2C-bedrijf hebt, het is van cruciaal belang om een duidelijk plan te hebben voordat je begint met adverteren op social media. Wij helpen je met het definiëren van je doelgroep, uitzoeken welke kanalen ze gebruiken, vaststellen van je unieke verhaal en het formuleren van je doelstellingen. Daarnaast identificeren we demografische kenmerken, interesses en gedragingen van je ideale klanten, en begrijpen we de unieke uitdagingen en behoeften die ze hebben. Nadat de doelgroep is gedefinieerd, gebruiken we het SEE-THINK-DO-CARE model om op het juiste moment de juiste advertentie aan jouw doelgroep te tonen.
2. Inrichten van geautomatiseerde flows
Om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen, zetten we geautomatiseerde flows in. Voorbeeld: in de (eerste) SEE-fase van de klantreis zetten we video’s in om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Vervolgens retargeten we profielen die de video voor een bepaalde tijd hebben bekeken in de THINK-fase. Met een CTA-gedreven uiting moedigen we hen aan om verdere actie te ondernemen. Hiermee stroomlijnen we het verkoopproces en laten we gerichte leads converteren naar klanten.
3. Continue optimalisatie
Door continue optimalisatie van Meta ads en LinkedIn ads campagnes streven we naar het hoogste rendement. We voeren doorlopend A/B testen uit met onder andere verschillende advertentie-indelingen, doelgroepen, boodschappen en biedstrategieën. Onze performance experts maken gebruik van de beste analysetools om de prestaties van je campagnes en je A/B testen te evalueren en te optimaliseren. Hiermee garanderen we de beste resultaten.
Wij nemen jouw werk uit handen.
Wil jij jouw bereik vergroten, meer conversies genereren en daarmee je omzet laten groeien door middel van social media advertising? Neem direct contact op en laat ons jouw werk uit handen nemen!