B2B-targeting via Meta? Het is nu mogelijk!
6 okt 2022
Mišel Vujević
Social media
Meer dan 200 miljoen bedrijven maken dagelijks gebruik van Meta, voormalig Facebook. Die bedrijven kunnen nu bereikt worden dankzij de nieuwe targetmogelijkheden die onlangs zijn aangekondigd.
Winstgevende campagnes
Zijn jouw producten en/of diensten geschikt voor de B2B-markt en heb jij Meta links laten liggen omdat het niet mogelijk was om bedrijven te bereiken? Dan is het nu wél tijd om in actie te komen. Meta heeft veel interessante mogelijkheden. Wij helpen je graag door het opzetten van winstgevende campagnes!
Wie kun je nu gericht benaderen?
Tijdens het maken van een nieuwe campagne, heb je nu de mogelijkheid om de volgende target-opties in te zetten voor B2B-advertenties:
- IT-beslissers: gericht op functietitels van mensen die besluitvormers zijn in de IT;
- Zakelijke beslissers: gericht op functietitels en interesses van mensen die zakelijke beslissers zijn;
- Zakelijke beslissers: gericht op functietitels van mensen die zakelijke beslissers zijn in:
- het ingenieurschap (engineering) en IT
- Operations
- HR
- Strategie
- Marketing;
- Nieuwe actieve bedrijven: Eigenaren van bedrijfspagina’s die zijn gemaakt in de laatste 6, 12 of 24 maanden.(Houd er rekening mee dat dit drie aparte segmenten zijn, namelijk één segment per tijdsperiode.)
Waarom is dit zo belangrijk?
Het inzetten van advertenties om je doelgroep te bereiken is een effectief middel. Je bepaalt welke groep het meeste baat heeft bij jouw product of dienst en daar schrijf je advertenties voor. Zo bereik je jouw doelgroep met een advertentie, met de juiste boodschap en op het juiste moment. Aanwezig zijn wanneer je doelgroep bezig is met zoeken, is een van de kerndoelen van de marketinginspanningen.
Voordat Meta met deze nieuwe functie is uitgekomen, was het niet mogelijk om specifiek beslissers in de B2B-wereld te bereiken. Dat betekent dat je hardverdiend advertentiebudget uitgeeft aan particulieren die over het algemeen geen baat hebben bij jouw product of dienst. En dat is zonde.
Waar kun je de nieuwe targetmogelijkheden van Meta vinden?
De targetmogelijkheden zijn te vinden in de instellingen voor een advertentieset, onder gedetailleerde targeting.
Dat wil ik ook!
Wil jij bedrijven bereiken door Meta effectief in te zetten? APC helpt je er graag bij.